همين ماهان

۱۳۸۸ شهریور ۲۰, جمعه

علي دو بار تکرار مي‌شود: بار اول تراژدي، بار دوم کمدي

1- تا يكي دو ساعت ديگر نماز جمعه‌ شروع مي‌شود و زحمت نماز جمعه‌ي امروز تهران را هم مقام رهبري قبول فرموده‌اند. اين قبول زحمت با توجه به نزديك بودن نماز عيد فطر كه باز هم زحمتش برعهده‌ي ايشان است كمي سوال برانگيز بوده و سبب شده است برخي دوستان هم قبول زحمت فرموده و با گمانه‌زني در مورد اهداف ايشان، خطبه های لو رفته‌ي نماز جمعه را هم پيش‌پيش منتشر كنند.
2- فرمايش دوستان همه درست، اما يك تكه از اين خطبه‌ها را هم من مي‌خواهم با تكيه بر هوش و درايت خودم پيش‌بيني كنم: هق‌هق گريه‌ي ايشان بر مظلوميت علي (و در نتيجه هق‌هق همزمان وزير شعار و ميهمانان ويژه‌ي صفوف اول)، مقايسه‌ي تلويحي خود با امام علي و درنتيجه برابر دانستن موسوي و كروبي و خاتمي با اصحاب جمل و صفين و نهروان، و در نهايت خروش وزير شعار و گروه همسرايان كه: «ما اهل كوفه نيستيم، علي تنها بماند» و در يك كلام استفاده‌ي ابزاري از علي و سال‌روز شهادتش براي حمله به جنبش سبز.
3- اين‌كه حضرتش چرا (و با كدام تناسب جز تشابه اسم و چه حد از اعتماد به‌نفس) در 20 سال گذشته اين‌قدر اصرار بر همذات‌پنداري و همانندسازي خود با اسطوره‌ي راستي و حق‌جويي و عدالت شيعه داشته، بماند (من كه يادم نمي‌آيد رهبر پيشين جايي حتي به تلويح خودش را با پيامبر مقايسه كرده باشد) ولي جاي مارکس خالي كه گفته بود: «تاريخ دو بار تکرار مي‌شود، بار اول تراژدي و بار دوم کمدي.»




برچسب‌ها:

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]



<< صفحهٔ اصلی